bkz plakat

Szkolny innowator projektu:
Joanna Kot-Bryła
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Dokumenty do pobrania:

REGULAMIN UDZIAŁU W PROJEKCIE

DEKLARACJA - FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY DO UDZIAŁU W PROJEKCIE

ANKIETA PREFERENCJI/DIAGNOZA POTRZEB

unia opole logo

MIASTO OPOLE REALIZUJE PROJEKT DOFINANSOWANY Z FUNDUSZY EUROPEJSKICH
„BUDOWANIE KARIERY ZAWODOWEJ LICEALISTÓW I UCZNIÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH W OPOLU”

Cel projektu: podniesienie jakości kształcenia zawodowego wśród uczniów 5 szkół zawodowych oraz uczniów 7 opolskich liceów ogólnokształcących w mieście Opolu. Działania projektu spowodują zwiększenie wśród uczniów kompetencji niezbędnych do potrzeb rynku pracy i zawodami deficytowymi w regionie. Celem projektu będzie również doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych nauczycieli kształcenia zawodowego poprzez udział w kursach zawodowych i studiach podyplomowych.
Dofinansowanie projektu z UE: 4 217 748,46 zł
Okres realizacji projektu: 28.10.2018 r. - 31.12.2020 r.

www.mapadotacji.gov.pl

 Chcesz wiedzieć więcej? Masz pytania? Skontaktuj się ze szkolnym innowatorem, osobiście lub mailowo:
Joanna Kot-Bryła
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

budowanie k z logo

Projekt pt. „Budowanie kariery zawodowej licealistów i uczniów szkół zawodowych w Opolu” jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, poddziałanie 9.2.1. Wsparcie kształcenia zawodowego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020.
Głównym celem projektu jest podniesienie jakości kształcenia zawodowego wśród uczniów 5 szkół zawodowych oraz uczniów 7 opolskich liceów ogólnokształcących w mieście Opolu. Działania projektu spowodują zwiększenie wśród uczniów kompetencji niezbędnych do potrzeb rynku pracy i zawodami deficytowymi w regionie. Celem projektu będzie również doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych nauczycieli kształcenia zawodowego poprzez udział w kursach zawodowych i studiach podyplomowych.
W ramach projektu uczniowie opolskich szkół wezmą udział w stażach zawodowych i praktykach zawodowych u pracodawców lub przedsiębiorców. Dodatkowo uczniowie zarówno liceów, jak i szkół zawodowych wezmą udział w kursach zawodowych i targach branżowych. W celu odzwierciedlenia rzeczywistych warunków pracy dla wskazanych zawodów zostaną utworzone/doposażone 7 pracowni dydaktycznych w szkołach zawodowych, które będą korespondować z prowadzonym przez szkoły kształceniem w zawodach: technik ochrony środowiska (z elementami edukacji pożarniczej), technik obsługi turystycznej, technik żywienia i usług gastronomicznych, technik fotografii i multimediów, technik teleinformatyk, zawodem plastyk z konserwacją mebli, dekoratorstwem, projektowaniem wzornictwa przemysłowego, ceramiką przemysłową.
Wsparciem zostaną również objęci nauczyciele prowadzący kształcenie zawodowe. Dla nauczycieli zaplanowano udział w kursach zawodowych i studiach podyplomowych w zakresie podnoszenia kwalifikacji i umiejętności zawodowych.
W ramach projektu przewiduje się również wsparcie doradcze poprzez udział w targach branżowych dla uczniów klas I i kolejnych branżowych szkół zawodowych I-stopnia, którzy rozpoczynają naukę w zawodzie, najczęściej jako młodociani pracownicy.
Natomiast w ramach kampanii świadomościowo-wdrożeniowej promującej kształcenie zawodowe w Opolu zaplanowano konkursy, mające na celu promowanie podejmowania kształcenia w szkołach branżowych. Konkursy w szkołach będą ściśle powiązane z tematyką przygotowania uczniów klas I do wejścia w rolę pracownika. W ramach konkursów zaplanowano nagrody rzeczowe dla uczniów i szkół. Będzie to sprzęt IT i niezbędne materiały dydaktyczne, które będą mogły zostać wykorzystane w klasach I szkół zawodowych (branżowych) przez uczniów.
W celu upowszechniania kształcenia zawodowego zostanie zorganizowana konferencja metodyczno-zawodowa dla uczniów i nauczycieli szkół zawodowych oraz ósmych klas szkół podstawowych. Po konferencji zostanie wydana publikacja zawierająca charakterystykę zawodów deficytowych, scenariusze zajęć zawodowych, nowości IT oraz prognozy kształcenia zawodowego w kolejnych latach.